Un total de setze establiments riudomencs van participar en la cinquena edició de la Ruta de Tapes Gaudí, que va tenir lloc del 4 al 6 i de l’11 al 13 de març. Propostes per a tots els gustos, dolces i salades, van atraure clients que per 2,5€ podien degustar una tapa acompanyada d’una beguda.
D’entre totes les setze propostes, un jurat format per aficionats i especialistes del món gastronòmic van considerar que la millor era la del Forn Rovira, batejada amb el nom de “l’Avellaner”. La tapa consistia en una mousse d’avellana amb glacejat de xocolata blanca, bescuit de xocolata, gelatina de moscatell i branques de xocolata.
La segona classificada va ser la “Tapa del Bosc” que oferia el Restaurant La Mola i es tractava de la barreja entre pa de vidre, ceba caramel·litzada, filet de vedella, foie i fruits vermells. En tercer lloc va quedar la proposta de la Braseria Sant Antoni, “l’entrepà de calamars a la cullera”, que portava calamars de Cambrils amb esferes de rebossat, pa, maionesa i guarnició de brots verds.
El passat 11 d’abril al Saló de Plens de l’Ajuntament es van lliurar els guardons als tres establiments guanyadors, així com els premis del sorteig entre els participants, que es tractaven de vals de 30 euros per utilitzar en els locals de la Ruta. Les persones guanyadores van ser setze, una per cada establiment: Misericòrdia Llurba, Cristian Radelu, Antonio Zúñiga, Susana Mestre, Joan Carles Romero, Marilena Balan, Pere Domínguez, Francesc Mestre, Cristina Descarrega, Sílvia Mendoza, Magda Bladé, Yolanda Conejero, Adrià Pardo, Mario Domingo, Ester Savall i José Gómez.
Pel que fa a l’afluència de públic, molts establiments van acostar-se a la xifra de 1.000 tapes servides, cosa que els fa subratllar que la ruta els dóna vida de forma especial durant aquests dos caps de setmana de l’any. Des de l’Ajuntament, en aquesta edició s’ha apostat per fer més publicitat als pobles del voltant, i asseguren que de cara a properes edicions la voluntat és de “mantenir el format, ja que actualment funciona, i seguir treballant amb la promoció i publicitat de la ruta per part de la regidoria de comerç local, tant amb publicitat impresa com en el 2.0, la qual enguany ha tingut una gran rellevància”.