L'Oficina Catalana del Canvi Climàtic de la Generalitat ha presentat recentment els resultats d'una avaluació dels impactes, vulnerabilitats i capacitat d’adaptació de les infraestructures de transport de Catalunya, com carreteres o vies de tren. Poc temps abans, s'havia analitzat aquesta qüestió en totes les infraestructures del sistema integrat de mobilitat metropolitana de Barcelona (SIMMB), però la Generalitat ho va voler fer extensiu a la resta de Catalunya.
Una de les vies assenyalades per aquest estudi com a vulnerable és la T-310 que uneix Reus i Pratdip, passant pel terme de Riudoms i d'altres pobles com Montbrió o Mont-roig del Camp. La majoria d'afectacions que hi pot haver en un futur, en general, es relacionen amb temperatures elevades, risc d'incendi, precipitació abundant amb risc d'inundabilitat i/o ratxes de vent fort. En el cas de la T-310, per exemple, podria tenir problemes arran del pas de cursos fluvials com el Barranc de la Palma Negra o el Barranc de Segures (a Mont-roig i a Montbrió, respectivament) o per l'alt risc d'incendi en alguns trams.
En general, zones com les Terres de l'Ebre -i en particular, el Delta- figuren entre les àrees més afectades per la forta calor i les precipitacions variables, i en general tota la costa, des de l'Empordà fins al Delta de l'Ebre, pel risc d'inundabilitat, els temporals i la pujada del nivell del mar. La via ferroviària amb més risc és la R1 de Rodalies que puja per la costa nord de Barcelona, el Maresme i la Selva. L'estudi, a part de fer un diagnòstic de la situació, proposa mesures d'adaptació que el sector de les infraestructures hauria de prendre per evitar problemes.